Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

61205 resultaten


ID: 13414 | Bouwkundig element

Neotraditionele stadswoning

Antwerpsesteenweg 30 (Kontich)
Rijhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak in neotraditionele stijl, gedateerd 1895.


ID: 13415 | Bouwkundig element

Neoclassicistisch burgerhuis

Antwerpsesteenweg 31 (Kontich)
Neoclassicistisch rijhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van 1903.


ID: 13416 | Bouwkundig element

Neotraditionele stadswoning

Antwerpsesteenweg 32 (Kontich)
Neotraditioneel rijhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, gedateerd 1898, naar ontwerp van Charles Janssens.


ID: 13417 | Bouwkundig element

Twee herenhuizen

Antwerpsesteenweg 36-38 (Kontich)
Volgens spiegelbeeldschema opgebouwde herenhuizen uit het eerste kwart van de 20ste eeuw in neotraditionele stijl.


ID: 13418 | Bouwkundig element

Neoclassicistische villa

Antwerpsesteenweg 54 (Kontich)
Neoclassicistisch landhuis uit het vierde kwart van de 19de eeuw, gelegen in beboomde, omhaagde tuin; sierlijke smeedijzeren toegangspoort.


ID: 13419 | Bouwkundig element

Huize Rozenlust

Antwerpsesteenweg 61 (Kontich)
Neotraditionele baksteenbouw van 1893, gelegen in omhaagde en omheinde tuin met ijzeren toegangspoort.


ID: 13420 | Bouwkundig element

Villa Rest and be thankful

Antwerpsesteenweg 69 (Kontich)
Villa gebouwd naar ontwerp van 1906 van Ernest Stordiau in Engelse cottagestijl en ingeplant binnen omhaagde, beboomde tuin.


ID: 13422 | Bouwkundig element

Aalmoezenierswoning

Antwerpsesteenweg 81 (Kontich)
Alleenstaande aalmoezenierswoning van circa 1900 in neotraditionele stijl. Beboomd en omheind domein met toegangspoort; bakstenen pijlers met vaasvormige bekroning en gietijzeren hek.


ID: 13686 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Beekboshoek 153 (Kontich)
Woonhuis met parallel gelegen stalling aan oostzijde; op hoek met Zwarthoutstraat.


ID: 13682 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Beekboshoek 30-32 (Kontich)
Dorpswoning van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.