7781 resultaten
ID: 4207 | Bouwkundig element
Kaasrui 8 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder een zadeldak, uit het vierde kwart van de 16de of het eerste kwart van de 17de eeuw.
ID: 4212 | Bouwkundig element
Kaasstraat 11 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel van vijf traveeën en drie bouwlagen met insteekverdieping onder een zadeldak, te dateren omstreeks 1579.
ID: 4213 | Bouwkundig element
Kaasstraat 17 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van vier traveeën en drie bouwlagen met insteekverdieping onder een zadeldak, dat opklimt tot het vierde kwart van de 16de eeuw.
ID: 4214 | Bouwkundig element
Kaasstraat 2 (Antwerpen)
Rijhuis in neoclassicistische stijl gebouwd in opdracht van Jos Hellemans, naar een ontwerp door de aannemer J.B. Van Riel uit 1895.
ID: 4210 | Bouwkundig element
Kaasstraat 7 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis dat opklimt tot omstreeks 1580-1600, met een volledig gereconstrueerde trapgevel en een behouden laatbarokpoort.
ID: 5086 | Bouwkundig element
Kammenstraat 21 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak (Vlaamse pannen), uit de tweede helft van de 16de eeuw. Gesloopt voor nieuwbouw in 2004.
ID: 5098 | Bouwkundig element
Kammenstraat 40 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis op de hoek van Kammenstraat en Kopstraatje, uit de late 16de of de eerste helft van de 17de eeuw. De heer Belhomme liet de trapgevel in 1896 door de aannemer Frans Constant Lixon-Van Zurk aanpassen tot tuitgevel.
ID: 5099 | Bouwkundig element
Kammenstraat 50 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel op de hoek van Kammenstraat en IJzerenwaag, opklimmend tot de tweede helft van de 16de eeuw.
ID: 5100 | Bouwkundig element
Kammenstraat 54 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel zogenaamd "de Lanteerne", volgens Amand De Lattin opgetrokken in 1576. Rijwoning van drie traveeën en drie bouwlagen afgedekt met een pannen zadeldak.
ID: 5102 | Bouwkundig element
Kammenstraat 64-66 (Antwerpen)
Twee traditionele diephuizen van respectievelijk twee en drie traveeën, drie bouwlagen hoog onder een zadeldak, die in kern minstens opklimmen tot de 17de eeuw, en in neoclassicistische stijl werden werden aangepast in de eerste helft van de 19de eeuw.