93316 resultaten
ID: 39000 | Bouwkundig element

Rollestraat 119 (Dilbeek)
Zogenaamd "Spaans huisje", doch met uitzicht uit de tweede helft van de 18de eeuw.
ID: 39001 | Bouwkundig element

Roomstraat 209 (Dilbeek)
Lager dan de straat gelegen langgestrekt hoevetje (nok loodrecht op straat), opgetrokken uit leembouw met uitstekende ankerbalken en afgedekt met een zadeldak (pannen); witgekalkte gevels met gepikte plint en een houten bebording in de zijgevels.
ID: 39002 | Bouwkundig element

E. Eylenboschstraat (Dilbeek)
19de-eeuwse omgekeerd georiënteerde neogotische parochiekerk met een pseudo-basilicale aanleg centraal in de dorpskom gelegen met omringende parking.
ID: 39003 | Bouwkundig element

E. Eylenboschstraat 5 (Dilbeek)
Oorspronkelijk een dubbelhuis (nok loodrecht op straat) van vijf traveeën en één verdieping met zadeldak (pannen), uit het laatste kwart van de 18de eeuw.
ID: 39004 | Bouwkundig element

Geraardsbergsestraat 133 (Dilbeek)
Vakwerkwoning op de hoek met de Kerkhofstraat waarvan het langgestrekte volume reeds aanwezig was op het primitief kadaster in 1829.
ID: 39005 | Bouwkundig element

Kerkstraat 2-4 (Dilbeek)
Boerenhuis met twee verdiepingen, vijf traveeën en een zadeldak, in een gevelsteen gedateerd 1852.
ID: 39006 | Bouwkundig element

Jan De Trochstraat 1-3, 4, Kreupelstraat 2, Ninoofsesteenweg 775-777 (Dilbeek)
Ten noorden van de Ninoofsesteenweg, aan de Jan De Trochstraat en de Kreupelstraat ligt de 19de-eeuwse brouwerij De Troch met mouterij en mouttoren, twee woonhuizen en een biermagazijn uit 1874.
ID: 39007 | Bouwkundig element

Ninoofsesteenweg 955 (Dilbeek)
Eind 19de-eeuwse halte en tramstelplaats van de Nationale Maatschappij van Buurtspoorwegen gelegen op een lang perceel ten noorden van Ninoofsesteenweg op de hoek met de Wijgaardstraat.
ID: 39008 | Bouwkundig element

Ninoofsesteenweg 1082 (Dilbeek)
L-vormige hoeve van baksteen met zadeldak (pannen), uit einde 19de eeuw.
ID: 39009 | Bouwkundig element

Bullenbergstraat 9 (Dilbeek)
Historische hoeve met losse bestanddelen waarvan de gebouwen minstens opklimmen tot de 18de eeuw.