Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

93316 resultaten


ID: 39509 | Bouwkundig element

Industriegebouw

Médard-J. van den Weghestraat 2 (Halle)
Tweelaags industriegebouw van zeven traveeën. Gekarakteriseerd door het centrale laadvenster in de voorgevel.


ID: 39510 | Bouwkundig element

Industriegebouwen

Molenborre (Halle)
Verschillende industriegebouwen van baksteen met verschillend volume. Het woonhuis heeft, spijts de nieuwe gevel een oudere kern.


ID: 39511 | Bouwkundig element

Burgerhuizen

Joseph Possozplein 6-7 (Halle)
Drieverdiepingshuizen van zeven traveeën, uit de 19de eeuw; symmetrisch getekende gevelcompositie met neoclassicistische inslag.


ID: 39512 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Sint-Katharinavest 2 (Halle)
Rijhuis van vijf traveeën en drie verdiepingen onder zadeldak, uit de 19de eeuw; gecementeerde gevel geritmeerd door steekboogvensters met lekdrempel.


ID: 39513 | Bouwkundig element

Station Halle

Stationsplein (Halle)
19de-eeuws bak- en hardsteen gebouw; prettig volumespel van de in volume en hoogte afwisselende onderdelen met variërende dakvormen.


ID: 39514 | Bouwkundig element

Stadswoning

Sollenbeemd 11 (Halle)
Dubbelhuis van drie traveeën en twee verdiepingen met zadeldak, gedateerd door gevelankers 1627, doch sterk verbouwd.


ID: 39515 | Bouwkundig element

Sint-Rochus en Sint-Sebastiaanskapel

Bergensesteenweg (Halle)
Gecementeerd bakstenen gebouw onder zadeldak met rechthoekige nis, afgesloten met een ijzeren hek.


ID: 39516 | Bouwkundig element

18de-eeuwse deuromlijsting

Bergensesteenweg (Halle)
Fraaie Louis XV-deuromlijsting van hardsteen uit het derde kwart van de 18de eeuw: geprofileerd beloop met loofwerk op de latei.


ID: 39517 | Bouwkundig element

Stadswoning

Bergensesteenweg 2 (Halle)
Arduinen steekboogdeur uit de tweede helft van de 18de eeuw in een gecementeerde voorgevel.


ID: 39518 | Bouwkundig element

Stadswoning

Bergensesteenweg 4 (Halle)
Rijhuis van twee verdiepingen en twee traveeën, afgedekt met een zadeldak en in kern mogelijk opklimmend tot de tweede helft van de 18de eeuw.