5929 resultaten
ID: 22007 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 2-4, 2A, 5-6, 10, 14-16, 21-29 (Hasselt)
Neoclassicistisch getinte breedhuizen met huidig uitzicht uit de tweede helft van de 19de eeuw, doch oudere kernen.
ID: 22036 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 102 (Hasselt)
Herenhuis in neoclassicistische stijl; breedhuis van het enkelhuistype, vijf traveeën en drie bouwlagen onder schilddak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 22011 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 30-32 (Hasselt)
Oorspronkelijk een breedhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak. Huidig, neoclassicistisch uitzicht uit de tweede helft van de 19de eeuw, doch waarschijnlijk oudere kern.
ID: 22013 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 31 (Hasselt)
Breedhuis van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, gebouwd door Vannes in 1776, doch met huidig neoclassicistisch uitzicht uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 22014 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 38 (Hasselt)
Dokterswoning sinds de eerste helft van de 19de eeuw. Neoclassicistisch getint herenhuis, uit het begin van de 19de eeuw.
ID: 22015 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 40 (Hasselt)
Breedhuis van twee traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, in neoclassicistische stijl opgetrokken in de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 22021 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 61-63 (Hasselt)
Statig herenhuis in neoclassicistische stijl, circa 1860 opgetrokken, doch met toevoegingen van verschillende delen in de loop van de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 22025 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 70-72 (Hasselt)
Breedhuis van het dubbelhuistype, vier traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 22030 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 87 (Hasselt)
Breedhuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 22032 | Bouwkundig element

Maastrichterstraat 96 (Hasselt)
In zijn huidige vorm een breedhuis van dertien traveeën en drie bouwlagen, waarvan de eerste zes traveeën dateren van 1782, terwijl de overige een neoclassicistische uitbreiding zijn uit eind 19de eeuw.