64096 resultaten
ID: 306001 | Bouwkundig element
Justitiestraat 83 (Antwerpen)
Burgerhuis in neoclassicistische stijl uit het laatste kwart van de 19de eeuw. Het bouwdossier werd niet teruggevonden, bouwheer ontwerper noch aannemer zijn gekend.
ID: 4200 | Bouwkundig element
Kaasrui 1, Schoenmakersstraat 5 (Antwerpen)
Dokterswoning in art-decostijl beïnvloed van de Amsterdamse School, op de hoek van Kaasrui en Schoenmakersstraat, gebouwd in opdracht van de arts Gab. De Bie, naar ontwerp door de architect Arthur Smet uit 1932.
ID: 4201 | Bouwkundig element
Kaasrui 3 (Antwerpen)
Classicistisch burgerhuis van vijf traveeën en drie bouwlagen onder een schilddak, uit het vierde kwart van de 18de eeuw.
ID: 83724 | Bouwkundig element
Kaasrui 4 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis te dateren even na 1563, vermoedelijk in oorsprong met trapgevel. De gevelbeëindiging en -bekroning in Lodewijk XIV-stijl, gaan terug op een verbouwing uit 1708.
ID: 4202 | Bouwkundig element
Kaasrui 5 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder een zadeldak, uit het vierde kwart van de 16de of het eerste kwart van de 17de eeuw.
ID: 4203 | Bouwkundig element
Kaasrui 7 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van vier traveeën en drie bouwlagen onder een zadeldak, uit het vierde kwart van de 16de of het eerste kwart van de 17de eeuw.
ID: 4207 | Bouwkundig element
Kaasrui 8 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van drie traveeën en drie bouwlagen onder een zadeldak, uit het vierde kwart van de 16de of het eerste kwart van de 17de eeuw.
ID: 4212 | Bouwkundig element
Kaasstraat 11 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis met trapgevel van vijf traveeën en drie bouwlagen met insteekverdieping onder een zadeldak, te dateren omstreeks 1579.
ID: 4213 | Bouwkundig element
Kaasstraat 17 (Antwerpen)
Traditioneel diephuis van vier traveeën en drie bouwlagen met insteekverdieping onder een zadeldak, dat opklimt tot het vierde kwart van de 16de eeuw.
ID: 4214 | Bouwkundig element
Kaasstraat 2 (Antwerpen)
Rijhuis in neoclassicistische stijl gebouwd in opdracht van Jos Hellemans, naar een ontwerp door de aannemer J.B. Van Riel uit 1895.