93316 resultaten
ID: 42776 | Bouwkundig element

Markt 12 (Tervuren)
Horecapand met zes traveeën en twee bouwlagen onder een onregelmatig zadeldak, huidig uitzicht opklimmend tot het einde van de 19de of het begin van de 20ste eeuw.
ID: 42777 | Bouwkundig element

Markt 9 (Tervuren)
Ruime woning die voor een groot deel de oostelijke begrenzing vormt van het kerkhof rondom de parochiekerk Sint-Jan Evangelist.
ID: 42778 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Albertlaan 1 (Tervuren)
Modernistische interbellum architectenwoning naar ontwerp van Henry van de Velde met bijhorende siertuin, inclusief afsluitingshagen, hekken, keermuren, solitaire bomen, leibomen, tuinterrassen en tuintrappen.
ID: 42779 | Bouwkundig element

Melijndreef 6 (Tervuren)
De bewaarde volumes van Hoeve Melijn, de eigenlijke boerenwoning en aansluitende stallen, dateren uit de 18de eeuw, de rest van de voormalige hoevesite wordt ingenomen door nieuwbouw.
ID: 42780 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 5 (Tervuren)
Taps toelopend en zeer ondiep breedhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak met rechts een lager bijgebouw, opklimmend tot het laatste kwart van de 18de of het begin van de 19de eeuw.
ID: 42781 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 7 (Tervuren)
Burgerhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak met twee dakvensters, op de deurimposten gedateerd 1775.
ID: 42782 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 9 (Tervuren)
In oorsprong een woonhuis uit de tweede helft van de 18de eeuw met in neoclassicistische stijl aangepaste gevel.
ID: 42783 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 11 (Tervuren)
Burgerhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, mogelijk opklimmend tot het einde van de 18de of het begin van de 19de eeuw.
ID: 42784 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 12 (Tervuren)
Onderkelderd breedhuis van acht traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, minstens opklimmend tot het einde van de 18de eeuw, mogelijk met oudere kern.
ID: 42785 | Bouwkundig element

Kasteelstraat 14 (Tervuren)
Onderkelderd rijhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, klimt in kern mogelijk op tot het einde van de 18de eeuw doch vertoont latere aanpassingen.