Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

92991 resultaten


ID: 22044 | Bouwkundig element

Grenspalen van 1666

Langvennestraat (Hasselt), Heuvenstraat (Zonhoven)
Deze grenspalen zijn twee van de vier kalkstenen grenspalen die in 1666 werden opgericht door de magistraat van Hasselt op de heide tussen Hasselt en Zonhoven.


ID: 22250 | Bouwkundig element

Langgestrekt hoevetje

Langvennestraat 194 (Hasselt)
Langgestrekt hoevetje van drie traveeën, links en rechts uitgebreid met baksteenbouw, onder zadeldak.


ID: 22129 | Bouwkundig element

Langgestrekte hoeve

Langwaterstraat 4 (Hasselt)
Langgestrekte hoeve met ordonnantie: stalling-schuur-woonhuis, uitgegroeid tot hoeve met losstaande bestanddelen.


ID: 32380 | Bouwkundig element

Hoeve met losstaande bestanddelen

Leenstraat 9 (Hasselt)
Leegstaande en bouwvallige hoeve met losstaande bestanddelen onder zadeldaken, uit de eerste en tweede helft van de 19de eeuw.


ID: 32265 | Bouwkundig element

Parochiekerk Sint-Agapitus

Leopold III-straat (Hasselt)
Classicistische kerk uit 1783 met een romaanse westertoren uit de 12de eeuw.


ID: 32267 | Bouwkundig element

Ensemble van burgerhuizen en gesloten hoeve

Leopold III-straat 1-7 (Hasselt)
Ensemble van burgerhuizen en gesloten hoeve uit het vierde kwart van de 19de eeuw.


ID: 32269 | Bouwkundig element

Pastorie Sint-Agapitusparochie

Leopold III-straat 12 (Hasselt)
Dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, gebouwd in 1873 naar ontwerp van architect Denis.


ID: 134375 | Landschappelijk element

Kerkhof en tuin van de pastorie van Vliermaal

Leopold III-straat 12 (Hasselt)
Vernieuwde hekpijlers van de kerkhofmuur, haag van gele kornoelje en leiperen tegen de pastoriegevel.


ID: 32271 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Leopold III-straat 18 (Hasselt)
Kleine voortuin met hek. Huis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.


ID: 32272 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Leopold III-straat 20 (Hasselt)
Dubbelhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit eind 19de - begin 20ste eeuw.