Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

61204 resultaten


ID: 52767 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Statiestraat 60, 60A (Mol)
Bepleisterde en beschilderde lijstgevel van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 52768 | Bouwkundig element

Burgerhuizen

Statiestraat 67, 67A, 71, 71A (Mol)
In spiegelbeeld opgetrokken rijhuizen, lijstgevels met decoratieve verwerking van gele en zwarte baksteen, van 1908.


ID: 52856 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Stokt 19 (Mol)
Dubbelhuis van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 52786 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Turnhoutsebaan 142 (Mol)
Vrijstaande, kleine dorpswoning, volgens kadastrale gegevens uit de jaren 1920.


ID: 52771 | Bouwkundig element

Directeurswoning Villa Flora

Turnhoutsebaan 21 (Mol)
Baksteenbouw met typisch verspringende volumes van twee bouwlagen onder complexe bedaking, op het kadaster geregistreerd in 1917.


ID: 52770 | Bouwkundig element

Villa

Turnhoutsebaan 4 (Mol)
Vrijstaande villa met decoratieve verwerking van gele en zwarte baksteen, overluifelde begane grond, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 52772 | Bouwkundig element

Villa Marsbronnen

Turnhoutsebaan 48 (Mol)
Baksteenbouw met dubbelhuisopstand en iets verhoogde begane grond; combinatie van lijstgevel links en puntgevel rechts, gedateerd 1925.


ID: 52773 | Bouwkundig element

Bedrijfsgebouw en burgerhuis

Turnhoutsebaan 79 (Mol)
Bedrijfscomplex bestaande uit een als rijhuis opgevatte woning en vrij intact bedrijfsgedeelte, van 1929 naar ontwerp van J. Crols.


ID: 52942 | Bouwkundig element

Arbeidershuis

Vieille Montagnestraat 18 (Mol)
Voorbeeld van een typische arbeiderswoning met voortuintje uit de "cité", witgeschilderde baksteenbouw uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.


ID: 52903 | Bouwkundig element

Saswachterswoning

Waterstraat 20 (Mol)
Dubbelhuis met licht verhoogde begane grond, drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, opklimmend tot midden 19de eeuw.