93316 resultaten
ID: 52240 | Bouwkundig element

Schoolstraat 3 (Balen)
Meisjesschool en bijhorend klooster van de zusters der Christelijke Scholen van Vorselaar, in het kader van de schoolstrijd opgericht in 1883 door pastoor P.J. Schooffs.
ID: 52241 | Bouwkundig element

Schoolstraat 4-6 (Balen)
Vrijstaande villa van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak met uitgewerkte centrale dakkapel, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 52242 | Bouwkundig element

Schoolstraat 9-13 (Balen)
Ten dele witgeschilderd, bakstenen complex bestaande uit een centrale schoolvleugel van tien traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, aan beide zijden geflankeerd door een breedhuis van vier traveeën en twee bouwlagen eveneens onder zadeldak.
ID: 52243 | Bouwkundig element

Straal 19 (Balen)
en dele aangepaste langgestrekte hoeve van zes traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, opklimmend tot het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 52244 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Watermolenweg 2 (Balen)
Watermolen gelegen op de Grote Nete, nabij de samenvloeiing met de Heiloop en de grens met Balen; vermelding opklimmend tot 1374 als eigendom van de Heren van Olmen. De Straalmolen ligt in een zeer gave en landelijke omgeving met bospercelen en grasland in de vallei.
ID: 52245 | Bouwkundig element

Veldstraat 30 (Balen)
rijstaand burgerhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, met uitzicht uit het tweede kwart van de 20ste eeuw.
ID: 52246 | Bouwkundig element

Welderstraat 8 (Balen)
Oorspronkelijk langgestrekte hoeve, opklimmend tot 1772, zie jaartal van gesinterde baksteen.
ID: 52268 | Bouwkundig element

Brukel 20 (Geel)
Hoeve gelegen ten noorden van de zuidoostelijke ring. Omwalde hoeve met een eerste vermelding in een schepenakte van 1449.
ID: 52269 | Bouwkundig element

De-Billemontstraat 34 (Geel)
Enkelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit eind 19de eeuw - begin 20ste eeuw.
ID: 52270 | Bouwkundig element

De-Billemontstraat (Geel)
De kapel, vermoedelijk opklimmend tot circa 1600, werd vernield bij een aanrijding en in 1980, naar oorspronkelijk uitzicht, heropgebouwd in 1980 naar ontwerp van L. Fornoville.