2158 resultaten
ID: 51856 | Bouwkundig element
Zuidmoerstraat 40-48 (Eeklo)
Hoekcomplex met de Visstraat, volgens het kadasterarchief opgetrokken in verschillende fasen tussen 1901, 1909 en 1912. Beeldbepalende rij arbeidershuizen van elk twee traveeën en twee bouwlagen onder doorlopend pannen zadeldak.
ID: 8223 | Bouwkundig element
Leedsesteenweg 6-18 (Erpe-Mere)
Aaneengesloten rij kleurige arbeiderswoningen van anderhalve bouwlaag onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 13016 | Bouwkundig element
Heikantvenstraat 75-77 (Essen)
Twee 19de-eeuwse arbeidershuisjes van drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak.
ID: 13030 | Bouwkundig element
Kerkstraat 40 (Essen)
Arbeidershuisje, uit het vierde kwart van de 19de eeuw of eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 33785 | Bouwkundig element
Doornzele Dries 7 (Evergem)
Arbeidershuisje van twee traveeën onder zadeldak (pannen), daterend uit de 19de eeuw. Aanleunend tegen modern rijhuis. Verankerde en beraapte gevel met brede getoogde vensters met luiken, voorheen met kleine roedeverdeling.
ID: 33817 | Bouwkundig element
Gentweg 6 (Evergem)
Arbeiderswoning van drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, vermoedelijk daterend uit de tweede helft van de 19de eeuw. Beraapte gevel afgelijnd door bepleisterde, geblokte hoekbanden en kroonlijst.
ID: 33827 | Bouwkundig element
Hekstraat 28-52 (Evergem)
Rijhuizen van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (pannen), grotendeels daterend uit eind 19de eeuw.
ID: 33982 | Bouwkundig element
Keizersdreef 48 (Evergem)
Woonhuisje eertijds gelegen op het einde van een lange dreef vertrekkend van de Weststraat, de bomen werden geveld in 1945 en de heraangelegde straat wordt thans ontsierd door een recente villaverkaveling.
ID: 34436 | Bouwkundig element
Volpenswege 53-55 (Evergem)
Lage dorpshuisjes met één bouwlaag onder doorlopend zadeldak (pannen), uit de 19de eeuw.
ID: 52418 | Bouwkundig element
Helleblok 4-12 (Geel)
Deels aangepaste arbeidershuisjes van telkens twee traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, van circa 1900.