1968 resultaten
ID: 8899 | Bouwkundig element
Ninoofsesteenweg 33 (Haaltert)
Voormalige afspanning. Dubbelhuis van elf traveeën en twee verdiepingen onder een afgesnuit pannen zadeldak, uit de 19de eeuw.
ID: 21748 | Bouwkundig element
Ertsenrijkstraat 107 (Halen)
U-vormige hoeve uit de eerste helft van de 19de eeuw, voormalige afspanning. Verankerde bakstenen gebouwen onder zadeldaken, gelegen rondom het rechthoekig erf.
ID: 39542 | Bouwkundig element
Brusselsesteenweg 208-212 (Halle)
Verbouwd en in meerdere panden verdeeld. Bakstenen gebouw met gecementeerde voorgevel van twee en een halve verdieping en een zadeldak, resterende muurankers.
ID: 39563 | Bouwkundig element
Lenniksesteenweg 575 (Halle)
Afspanning van anderhalve verdieping en vijf traveeën opgetrokken uit gewitte baksteen onder zadeldak.
ID: 21820 | Bouwkundig element
Kanaalstraat 4 (Ham)
Langgestrekte dorpswoning van één bouwlaag en zeven traveeën onder zadeldak, uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 85296 | Bouwkundig element
De Ring 59 (Hamme)
Voormalige herberg, teruggaand op een huisje uit het begin van de 19de eeuw of ouder en in 1933 ingrijpend verbouwd en omgevormd tot herberg.
ID: 85306 | Bouwkundig element
Driegoten 64 (Hamme)
Herberg, ingeplant tegenover het Scheldeveer aan de kaai van Driegoten. De onderbouw zou een rest zijn van de schansse van Dry Goten, een militaire constructie die in 1583-1585 tijdens het beleg van Dendermonde door de hertog van Parma werd ingenomen en gelast werd af te breken.
ID: 89697 | Bouwkundig element
Killestraat 2 (Hamme)
Dijkhuis aan de Schelde naast de nog bestaande kleine aanlegkade aan de hier gelegen oude inham of kille. Alleenstaande woning gebouwd naar ontwerp van 1834, van architect B.J. Cnops voor herbergier Frans Van Bogaert.
ID: 85432 | Bouwkundig element
Marktplein 13 (Hamme)
Tweeledig gebouw waarvan de configuratie minstens teruggaat tot de 18de-eeuwse woning.
ID: 80090 | Bouwkundig element
Michielsplein (Hamont-Achel)
Kiosk, beschaduwd door een linde, de in 1919 geplante vrijheidsboom. De kiosk werd opgetrokken in 1935 naar ontwerp van het architectenbureau Lippens.