93316 resultaten
ID: 10505 | Bouwkundig element

Lintsesteenweg 130 (Lier)
Achterin liggend industrieel gebouw met aan straatzijde verankerde puntgevel, uit het vierde kwart van de 19de eeuw, naar verluidt van circa 1880-1890.
ID: 10506 | Bouwkundig element

Lintsesteenweg 134 (Lier)
Voormalige herberg. Alleenstaand huis van zes traveeën en één bouwlaag onder zadeldak (mechanische pannen), uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 10503 | Bouwkundig element

Lintsesteenweg 91 (Lier)
Gelegen op de hoek met de Hulststraat. Langgestrekt hoevetje van vijf traveeën en één bouwlaag onder zadeldak (nok loodrecht op straat, Vlaamse pannen), naar verluidt uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 10504 | Bouwkundig element

Lintsesteenweg 93 (Lier)
Sterk verbouwde hoeve met losstaande bestanddelen rondom aarden erf.
ID: 10508 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 12 (Lier)
Neoclassicistisch huis van vier traveeën en twee bouwlagen met souterrain onder zadeldak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 10509 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 14 (Lier)
Neoclassicistisch huis van vijf traveeën en drie bouwlagen onder zadeldak, waarvoor bouwaanvraag van 1883.
ID: 10238 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 22 (Lier)
Voormalig spoorwachtershuisje, mogelijk oudste van België, van circa 1855.
ID: 10512 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 225 (Lier)
Neoclassicistisch burgerhuis, omgeven door tuin en ijzeren hek. Bepleisterde en beschilderde lijstgevel uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 10513 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 231-237 (Lier)
Voormalige Gemeentelijke School, opgetrokken als dubbele school voor jongens en meisjes, in 1871-1873 naar ontwerp van L. Slootmaeckers, op een onbebouwd open veld. Schoolcomplex bestaande uit langsvleugel van twaalf traveeën en één bouwlaag, gevat tussen twee onderwijzerswoningen.
ID: 10515 | Bouwkundig element

Lispersteenweg 239-243 (Lier)
Eenheidsbebouwing bestaande uit centrale puntgevel, voorheen met fraaie windborden, geflankeerd door lijstgevels, waarvoor bouwaanvraag van 1891 naar ontwerp van J. Flerackers.