10628 resultaten
ID: 209073 | Bouwkundig element

Pourbusstraat 4-14 (Antwerpen)
Deze opvallende eclectische eenheidsbebouwing werd gerealiseerd rond 1901 door aannemer en handelaar in bouwmaterialen Jan Van den Heuvel.
ID: 11415 | Bouwkundig element

Prinshoeveweg 206 (Antwerpen)
Hoeve op omheind terrein tussen recente verkaveling met gegroepeerde eengezinswoningen.
ID: 5777 | Bouwkundig element

Prinsstraat 32-34 (Antwerpen)
Bedrijfscomplex met kantoren, garage en pakhuis op een L-vormig perceel tussen de Prinsstraat en de Prinsesstraat, naar een ontwerp door de architect Alfred Portielje uit 1920. Opdrachtgever was de Corn Product Company, vertegenwoordigd door Albert Boks.
ID: 305133 | Bouwkundig element

Ravelsbergstraat 59 (Antwerpen)
Meergezinswoning en magazijn in art-decostijl, gebouwd voor L. Michielsen naar een ontwerp van de lokale architect Jos Sels-Vermeiren uit 1932.
ID: 11632 | Bouwkundig element

Reigershoek 3 (Antwerpen)
Hoeve met woonhuis van drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, in kern mogelijk opklimmend tot de 18de eeuw.
ID: 11633 | Bouwkundig element

Reigershoek 4 (Antwerpen)
Hoeve met losstaande bestanddelen; woning in kern opklimmend tot de 18de eeuw (zie Ferrariskaart) met bijgebouwen van latere datum: woonstalhuis ten noorden, wagenhuis ten oosten en schuur ten zuiden. Verankerde bakstenen gebouwen onder zadeldaken
ID: 209233 | Bouwkundig element

Riemstraat 3-5 (Antwerpen)
Dit neoclassicistische pand werd rond 1893 opgetrokken als huis met vismagazijn, bureaus en paardenstal in opdracht van vishandelaar G. Peetermans naar ontwerp van A. Voormeulen.
ID: 209234 | Bouwkundig element

Riemstraat 7-9 (Antwerpen)
Deze twee eclectische panden zijn kenmerkend voor de bebouwing in de Riemstraat.
ID: 206844 | Bouwkundig element

Rijnkaai (Antwerpen)
De afdaken 26-27 en 28-29 werden vervangen door moderne constructies in beton en metselwerk, afdaken 26-27 werden begin 21ste eeuw gerenoveerd door Chris Poulissen & Partners.
ID: 212118 | Bouwkundig element

Rijnkaai (Antwerpen)
Hangar 29 is een betonnen schaalconstructie van dertien traveeën, waarbij de buitenmuren met rode baksteen zijn opgevuld, gebouwd in 1964 als autobergplaats en herstelwerkplaats voor machinale houtbewerking.