5929 resultaten
ID: 14283 | Bouwkundig element

Turnhoutsebaan 331 (Wijnegem)
Rijhuis in neoclassicistische stijl uit de tweede helft van de 19de eeuw, heden ingericht als postkantoor.
ID: 14284 | Bouwkundig element

Turnhoutsebaan 339 (Wijnegem)
Rijhuis in neoclassicistische stijl van vijf traveeën en twee bouwlagen onder pannen zadeldak, circa 1860.
ID: 14289 | Bouwkundig element

Turnhoutsebaan 402 (Wijnegem)
Herenhuis, heden meergezinswoning, van vijf traveeën en drie bouwlagen, neoclassicistische stijl, uit de tweede helft van de 19de eeuw.
ID: 14292 | Bouwkundig element

Turnhoutsebaan 611 (Wijnegem)
Neoclassicistisch landhuis te dateren 1902, ten oosten een laag U-vormig bijgebouw onder leien mansardedak van 1910.
ID: 1724 | Bouwkundig element

August Van Landeghemstraat 115, 115A (Willebroek)
Huidige klooster van 1966-1968 naar ontwerp van architect J. Evrard, met bewaarde neoclassicistische kapel van 1853; in 1894 verfraaid met kleurige glas-in-loodramen.
ID: 1719 | Bouwkundig element

August Van Landeghemstraat 69 (Willebroek)
Gebouwd in neoclassicistische stijl, volgens kadastrale gegevens van circa 1907. Naar verluidt opgericht als brouwerswoning, nadien dokterswoning.
ID: 1738 | Bouwkundig element

Dendermondsesteenweg (Willebroek)
Op de begraafplaats van Willebroek bevinden zich de monumentale neoclassicistische grafkapel van de familie De Naeyer, het graf van architect J. Schaerlaken en een aantal kunstwerken van H. Van Beersel.
ID: 1753 | Bouwkundig element

Groene Laan 30B (Willebroek)
Complex in neoclassicistische stijl, uit de tweede helft van de 19de eeuw, aangepast naar ontwerp van L. Plaquet van 1920.
ID: 1759 | Bouwkundig element

Guido Gezellestraat 26 (Willebroek)
Halfvrijstaand herenhuis onder complexe bedaking, opklimmend tot de 19de eeuw, achtergevel aangepast in 1906.
ID: 1810 | Bouwkundig element

Hoofd 1 (Willebroek)
Neoclassicistisch dubbelhuis van acht en twee traveeën en twee bouwlagen onder afgewolfd zadeldak; naar verluidt oorspronkelijke 18de-eeuwse kern van vijf traveeën, circa 1900 uitgebreid tot acht traveeën.