93316 resultaten
ID: 17954 | Bouwkundig element

Oude Heerweg (Lokeren)
Neogotische wijkkapel van 1899 naar ontwerp van architect Alphonse De Pauw, omgeven door een rijke groenaanplanting met hoogstammige bomen.
ID: 17951 | Bouwkundig element

Oude-Bruglaan 1-3 (Lokeren)
Imposant hoekhuis uit de tweede helft van de 19de eeuw met bepleisterde en beschilderde voor- en zijgevel, elk van vijf traveeën en twee bouwlagen onder schilddak.
ID: 17952 | Bouwkundig element

Oude-Bruglaan 58 (Lokeren)
Herberg in neotraditionele stijl van 1912 (cartouche). Verankerde bakstenen trapgevel met natuurstenen speklagen. Kruiskozijnen, steekbogig ontlast. Geveltop met oculus; rolwerk en gebogen fronton met sierbol.
ID: 17953 | Bouwkundig element

Oude-Bruglaan 74 (Lokeren)
Huisje van drie traveeën en één bouwlaag onder steil zadeldak, van 1780 (gevelsteen).
ID: 34320 | Bouwkundig element

Pereboomsteenweg 43 (Lokeren)
Bescheiden boerenwoning van drie traveeën onder zadeldak, uit begin 20ste eeuw.
ID: 34322 | Bouwkundig element

Plaisantstraat 11 (Lokeren)
Dorpswoning van één bouwlaag en drie traveeën onder zadeldak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 34323 | Bouwkundig element

Plaisantstraat 16-20 (Lokeren)
Dubbelhuis en twee gekoppelde enkelhuizen in eenheidsbebouwing, van respectievelijk drie en twee traveeën en twee bouwlagen op kelderverdieping, onder zadeldak, gebouwd circa 1880 als huizen voor de gemeenteonderwijzeressen van de achterliggende thans verdwenen gemeentemeisjesschool.
ID: 34321 | Bouwkundig element

Plaisantstraat 2 (Lokeren)
Paardenstallen, koetshuis en huis van de paardenknecht afhangend van kasteel Lippens en gelijktijdig met het kasteel gebouwd circa 1879. Zijdelings aan de straat palend U-vormig gebouw van bak- en natuursteen met eclectische inslag onder snijdende leien schilddaken.
ID: 34324 | Bouwkundig element

Plaisantstraat 32 (Lokeren)
Rijhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit het tweede kwart van de 19de eeuw.
ID: 18084 | Bouwkundig element

Pontweg 15A (Lokeren)
Burgerhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit de tweede helft van de 19de eeuw. Rechts mooi ijzeren inrijhek tussen gietijzeren balusters.