93316 resultaten
ID: 86171 | Bouwkundig element

Hamontweg 112B (Maaseik)
De huidige parochiekerk is de oorspronkelijke munsterkerk van het kapittel van Aldeneik, oorspronkelijk toegewijd aan Onze-Lieve-Vrouw, gebouwd op de plaats van de kloosterkerk van Harlindis en Relindis. In het plantsoen ten noordoosten twee verplaatste grafkruisen.
ID: 86177 | Bouwkundig element

Hamontweg 93 (Maaseik)
Watergraan- en oliemolen van het middenslagtype op de Bosbeek. De eerste vermelding dateert van 1244. Hij staat aangeduid op de Ferrariskaart van 1771-77 als een complex met losstaande bestanddelen.
ID: 73352 | Bouwkundig element

Heirweg 16 (Maaseik)
Hoekhuis uit de jaren 1930. Enkelhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder twee elkaar kruisende zadeldaken. Bakstenen gebouw in nieuwe-zakelijkheidsstijl.
ID: 73353 | Bouwkundig element

Heppeneert (Maaseik)
Kleine, neoromaanse zaalkerk van 1871-1886 naar ontwerp van archictect H. Jaminé, die de oudere kerk van Heppeneert vervangt, met omliggend kerkhof.
ID: 73355 | Bouwkundig element

Heppeneert 15 (Maaseik)
Alleenstaand breedhuis van 1895, gebouwd voor de opvang van de bedevaarders door pastoor A. Froyen.
ID: 73356 | Bouwkundig element

Heppeneert 21 (Maaseik)
Alleenstaand breedhuis in neoclassicistische stijl, uit het vierde kwart van de 19de eeuw. Dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder wolfsdak.
ID: 73357 | Bouwkundig element

Heppeneert 30 (Maaseik)
U-vormige hoeve met mogelijk oude kern; de situatie op de Ferrariskaart van 1771-77 is niet duidelijk.
ID: 73358 | Bouwkundig element

Heppeneert 35 (Maaseik)
Tweeledige hoeve met oude kern; aangeduid op de Ferrariskaart van 1771-77 als een langgestrekte hoeve. De hoeve in haar huidige vorm werd sterk verbouwd vanaf het begin van de 20ste eeuw.
ID: 73354 | Bouwkundig element

Heppeneert 7 (Maaseik)
Tweeledige hoeve met oude kern, reeds aangeduid op de Ferrariskaart van 1771-77. Sterk gerestaureerde gebouwen.
ID: 73364 | Bouwkundig element

Heppersteenweg 29, 33 (Maaseik)
Kolenhandel A. Tilmans, waarvan een woning van twee traveeën en twee bouwlagen resteert, evenals vier opslagplaatsen onder zadeldaken. De opslagplaatsen zijn uitgewerkt als bakstenen gebouwen, voorzien van korfboogpoorten, één rondboogpoort met hardstenen afwerking, en getoogde vensters.