Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

93316 resultaten


ID: 80384 | Bouwkundig element

Burger- en hoekhuis

Lindelsebaan 197, 229 (Pelt)
Hoekhuis, baksteenbouw op gecementeerde plint van imitatiebreuksteen, volgens bewoner uit de jaren 1930.


ID: 80385 | Bouwkundig element

Alleenstaande dorpswoning

Lindelsebaan 19 (Pelt)
Vooraan van een later muurtje met ijzeren hekken tussen pijlers voorziene dorpswoning met dubbelhuisopstand, van 1919.


ID: 80386 | Bouwkundig element

Alleenstaande langgestrekte hoeve

Lindelsebaan 128 (Pelt)
Wat achterin gelegen, aan straatzijde van een beukenhaag voorziene, hoeve van 1861.


ID: 80387 | Bouwkundig element

Pastorie van de parochie Lindelhoeven

Lindelsebaan 246 (Pelt)
In 1905 gebouwd en aan de straatzijde van een ijzeren hek tussen bakstenen pijlers voorzien, volledig omgracht en in een ruime tuin gelegen woning.


ID: 80388 | Bouwkundig element

Hoeve De Grote Hof

Witherendreef 1 (Pelt)
Aan het einde van een eikendreef gelegen, aan straatzijde van bakstenen pijlers met vaasbekroning voorzien complex, heden horecafunctie, annex woning.


ID: 80389 | Bouwkundig element

Langgestrekte hoeve

Moldershoevenstraat 12 (Pelt)
Aan de Panhofstraat door twee linden beschaduwde en van een ligustrumhaag voorziene, alleen- en leegstaande hoeve uit de eerste helft van de 20ste eeuw.


ID: 80390 | Bouwkundig element

Herberg De Trapkens

Napoleonweg 80 (Pelt)
Aan de staatsbaan gelegen voormalig tolhuis, later herberg, genoemd naar de hoge stenen steektrap, en thans woning; in Lodewijk XVI-stijl nog tijdens het ancien régime circa 1780-1794 opgericht.


ID: 80391 | Bouwkundig element

Kiosk

Oude Markt (Pelt)
Centraal opgestelde, achtzijdige kiosk uit 1908.


ID: 80392 | Bouwkundig element

Vierkante waterpomp

Oude Markt (Pelt)
Vóór het gemeentehuis aangebrachte, vierkante waterpomp, van vóór 1908, teruggeplaatst circa 1985.


ID: 80393 | Bouwkundig element

Eenheidsbebouwing

Oude Markt 8-10 (Pelt)
Eenheidsbebouwing van zes traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, naar verluidt naar ontwerp van architect J. Ritzen (Antwerpen) en daterend uit het interbellum.