15260 resultaten
ID: 46616 | Bouwkundig element
Looi 2 (Hoogstraten)
Naast nieuw woonhuis gelegen woonstalhuis van vier en vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak uit de eerste helft van de 19de eeuw, vermoedelijk met oudere inplanting.
ID: 46617 | Bouwkundig element
Looi 9 (Hoogstraten)
Achterin gelegen hoeve met losstaande bestanddelen: woonstalhuis van vier en vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 46618 | Bouwkundig element
Maxburgdreef 1 (Hoogstraten)
Hoeve met losstaande bestanddelen: woonstalhuis van drie en vier traveeën en één bouwlaag onder overkragend zadeldak met haaks aanpalend bakhuis en uitbouw aan erfzijde; gebouwd circa 1929.
ID: 46619 | Bouwkundig element
Maxburgdreef 31-41 (Hoogstraten)
Landhuis met aanhorigheden namelijk kapel met voormalige paardenstallen/koetshuis, conciërgewoningen en voormalige rentmeesterswoning met boerderij.
ID: 46624 | Bouwkundig element
Maxburgdreef 34 (Hoogstraten)
Achterin gelegen hoeve bestaande uit een woning van drie traveeën en één bouwlaag, onder zadeldak en een aansluitend stalgebouw. Woning opklimmend tot het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 46698 | Bouwkundig element
Meerledorp 17 (Hoogstraten)
Langgestrekte 19de-eeuwse hoeve van zeven traveeën en één bouwlaag onder zadeldak.
ID: 46639 | Bouwkundig element
Meerleseweg 47 (Hoogstraten)
Eenvoudig langgestrekt hoevetje van zeven traveeën en één bouwlaag onder zadeldak met dakkapellen, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 46640 | Bouwkundig element
Meerleseweg 65-69 (Hoogstraten)
Concentratie van drie woonstalhuizen met oudere inplanting; huidige volumes uit de eerste helft van de 20ste eeuw met latere aanpassingen of uitbreidingen.
ID: 46701 | Bouwkundig element
Meersel 13 (Hoogstraten)
Bestaande uit een woonhuis van vijf en een lager stalgedeelte van drie traveeën onder afgewolfd zadeldak, minstens opklimmend tot het vierde kwart van de 18de eeuw, stal later te dateren.
ID: 46501 | Bouwkundig element
Moerstraat 64 (Hoogstraten)
Hoeve reeds vermeld in 1459, in haar huidige vorm opklimmend tot de tweede helft van de 18de eeuw toen zij door vorst Niklaas-Leopold van Salm-Salm werd herbouwd.