93316 resultaten
ID: 80564 | Bouwkundig element

Stationsstraat 83 (Houthalen-Helchteren)
Dorpswoning met dubbelhuisopstand, uit de tweede helft van de 19de - begin 20ste eeuwdoch maar mogelijk ouder in kern.
ID: 80565 | Bouwkundig element

Stationsstraat 94 (Houthalen-Helchteren)
Alleenstaande villa van drie traveeën en twee bouwlagen onder gecombineerde wolfsdaken, uit het begin van de 20ste eeuw of het interbellum.
ID: 80566 | Bouwkundig element

Stationsstraat 107 (Houthalen-Helchteren)
Eertijds vooraan van een muurtje met poortje voorziene, kubistisch-expressionistische alleenstaande woning met enkelhuisopstand, daterend van 1932 naar ontwerp van Simon Willems, schoonbroer van opdrachtgever Justin Franssens.
ID: 80567 | Bouwkundig element

Stationsstraat 116 (Houthalen-Helchteren)
Café, heden woonst, met enkelhuisopstand, uit eind 19de - begin 20ste eeuw.
ID: 80568 | Bouwkundig element

Stationsstraat 118 (Houthalen-Helchteren)
Vlakbij het verdwenen station van Houthalen en de voormalige spoorweg van Hasselt naar Eindhoven gelegen, voormalig Hôtel de l'Industrie, vervolgens café met schietbaan, heden woonst.
ID: 80569 | Bouwkundig element

Torenstraat 29 (Houthalen-Helchteren)
Georiënteerd bedehuis, naar ontwerp van architect J. Dewandre, onder impuls van pastoor Vanhengel opgetrokken in 1964.
ID: 80570 | Bouwkundig element

Tulpenstraat 10 (Houthalen-Helchteren)
In de tuinwijk Park van Genk gelegen, door enkele oude rode beuken beschaduwde, zuidoost-noordwest georiënteerd éénbeukig bedehuis, daterend van 1953 en na 1975-76 met zijbeuken vergroot.
ID: 80571 | Bouwkundig element

Centrum-Zuid 1111 (Houthalen-Helchteren)
Het hoofdgebouw is een monumentaal alleenstaand gebouw, in een zakelijke stijl. Daarachter liggen twee identieke schachttorens.
ID: 80572 | Bouwkundig element

Centrum-Zuid 1121 (Houthalen-Helchteren)
Baksteenbouw van vijf traveeën en één bouwlaag, met metalen ramen en deur, onder plat dak, uit de jaren 1950.
ID: 80573 | Bouwkundig element

Centrum-Zuid 1117 (Houthalen-Helchteren)
Baksteenbouw van een dertiental zichtbare traveeën en één tot twee bouwlagen onder plat dak, uit de jaren 1930 met latere aanbouwsels.