15024 resultaten
ID: 11508 | Bouwkundig element

Laaglandlaan 428 (Antwerpen)
Sterk gewijzigde hoeve met oudere, mogelijks 17de-eeuwse kern en erf aan zuidzijde; gedeeltelijk herbouwd in 1927.
ID: 11405 | Bouwkundig element

Laar 1 (Antwerpen)
Polderhoeve met losstaande bestanddelen, uit de 19de eeuw, gelegen op omhaagd terrein te midden van weiland; moestuintje aan oostzijde.
ID: 11406 | Bouwkundig element

Laar 11 (Antwerpen)
Deels omhaagde langsschuur opklimmend zeker tot 1853. Rechthoekige constructie deels versteend, deels van hout, onder laag reikend schilddak bedekt met riet, nok parallel aan de straat. Uitgespaarde westhoek met rechthoekige poort. Noordgevel met hoge rechthoekige poort.
ID: 11408 | Bouwkundig element

Laar 30 (Antwerpen)
Hoeve met losstaande bestanddelen, grotendeels uit de eerste helft van de 20ste eeuw.
ID: 11407 | Bouwkundig element

Laar 63 (Antwerpen)
Hoeve met kern mogelijk uit 1808 of uit tweede helft van de 19de eeuw, bestaande uit klein woonstalhuis van een vijftal traveeën onder zadeldak met de nok evenwijdig aan de straat.
ID: 12759 | Bouwkundig element

Langbaan 2 (Antwerpen)
Omhaagde hoeve met kern uit de tweede helft van de 18de eeuw, vormt mooi geheel met hoeven Langbaan nummers 4-6.
ID: 12768 | Bouwkundig element

Langbaan 4 (Antwerpen)
Verbouwde 19de-eeuwse hoeve met losse bestanddelen, namelijk woonstalhuis en tot stal omgevormde schuur.
ID: 11510 | Bouwkundig element

Lange Bremstraat 97 (Antwerpen)
Omgrachte hoeve met losstaande bestanddelen; verankerd en beschilderd woonstalhuis onder zadeldak met bewaarde oudere elementen.
ID: 11124 | Bouwkundig element

Leemputstraat 34 (Antwerpen)
De bouwaanvraag voor de woning met achterliggende stallingen dateert van 1893, naar ontwerp van de Mortselse bouwmeester Joseph De Backer, in opdracht van Petrus Van Havere, een landbouwer uit Mortsel.
ID: 10988 | Bouwkundig element

Lodewijk Van Berckenlaan 146 (Antwerpen)
Hoeve in neotraditionele stijl, als woon- en werkhuis voor kunstschilder Joris Nauwelaerts, omgeven door grote tuin; opgetrokken in 1910-11 naar ontwerp van Emiel Van Averbeke.