Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

1012 resultaten


ID: 52725 | Bouwkundig element

Neotraditioneel complex

Markt 62-64 (Mol)
Vrijstaand complex van twee + vier traveeën en twee bouwlagen onder gecombineerde zadeldaken, uit eerste kwart 20ste eeuw.


ID: 52733 | Bouwkundig element

Gemeenschapsinstelling voor Bijzondere Jeugdbijstand De Kempen

Molderdijk 135 (Mol)
Neotraditioneel complex, ingangsgebouw met verspringende volumes, één à twee bouwlagen onder complexe bedaking, van 1915.


ID: 52731 | Bouwkundig element

Personeelswoningen van het Rijksopvoedingsgesticht

Molderdijk 40-50, 56-66 (Mol)
Eenheidsbebouwing van twee keer zes gekoppelde eengezinswoningen, opgericht in het eerste kwart 20ste eeuw.


ID: 52883 | Bouwkundig element

Kasteel van Postel

Postel 90 (Mol)
Neotraditioneel complex van 1857, twee à drie bouwlagen onder complexe leien bedaking met flankerende torenvormige hoektraveeën.


ID: 52885 | Bouwkundig element

Postelse Hofstede

Reuselseweg 66 (Mol)
Baksteenbouw tussen twee zijtrapgevels, gebouwd als jachtverblijf in 1858.


ID: 52755 | Bouwkundig element

Huis De Wilden Ezel

Rozenberg 107 (Mol)
Neotraditionele baksteenbouw, combinatie van uitspringende topgevel en lijstgevel, van 1909 naar eigen ontwerp van bouwheer.


ID: 52900 | Bouwkundig element

Gemeentelijke jongensschool

Schooldreef 91, 91A (Mol)
Neotraditioneel schoolcomplex bestaande uit een klassenvleugel en een onderwijzerswoning, van 1881 naar ontwerp van P.J. Taeymans.


ID: 52918 | Bouwkundig element

Pastorie Sint-Bernardusparochie

Sluis 155 (Mol)
Pastorie met omheinde voortuin, naar ontwerp van P.J. Taeymans van 1892, sedert 1977 ingericht als Jacob Smits-museum.


ID: 52919 | Bouwkundig element

Vrije meisjesschool

Sluis 156 (Mol)
Schoolgebouw van 1908, bestaande uit een klooster en een vrijstaande schoolvleugel, latere aanpassingen en uitbreiding.


ID: 24024 | Bouwkundig element

Burgerhuis

Beselarestraat 30 (Moorslede)
Heden winkelpand. Breedhuis uit de tweede helft van de 20ste eeuw van vier traveeën en twee bouwlagen onder gebogen zadeldak.