93316 resultaten
ID: 31873 | Bouwkundig element

Hoogstraat 7 (Tongeren-Borgloon)
Semi-gesloten hoeve. Afgebeeld op de Ferrariskaart (1771-77) en in de Atlas van de Buurtwegen (1844) in een andere configuratie. Huidige gebouwen uit de 19de eeuw, met recentere aanpassingen, mogelijk nog 18de-eeuwse resten.
ID: 37229 | Bouwkundig element

Jaminéstraat 21 (Tongeren-Borgloon)
Enkelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak. Gebouwd eind 19de eeuw in sobere eclectische stijl.
ID: 37230 | Bouwkundig element

Jaminéstraat 25-27, 27B (Tongeren-Borgloon)
Breedhuis van zes traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak, bestaande uit een woonhuis en dienstgebouw met inrijpoort.
ID: 37231 | Bouwkundig element

Jaminéstraat 32 (Tongeren-Borgloon)
Kleine burgerhuizen van het enkelhuistype; interbellum architectuur.
ID: 37232 | Bouwkundig element

Jekerstraat 4 (Tongeren-Borgloon)
Tiendschuur van de abdij van Burtscheid, opgevat als een ruime dwarsschuur, geïntegreerd in recente bebouwing. Verankerde rondboogpoort met kalkstenen negblokken en bakstenen ontlastingsboog; sluitsteen met wapenschild van abdis Anna Raitz von Frentz, gedateerd 1625.
ID: 37233 | Bouwkundig element

Jekerstraat 58-60 (Tongeren-Borgloon)
Oorspronkelijk één breedhuis met huidig uitzicht uit eind 19de eeuw doch oudere, 17de-eeuwse kern.
ID: 37234 | Bouwkundig element

Jekerstraat 64 (Tongeren-Borgloon)
Breedhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder steil zadeldak, uit de eerste helft van de 17de eeuw.
ID: 31954 | Bouwkundig element

Jesserenplein (Tongeren-Borgloon)
Stroopfabriek van de Société Anonyme La Grande Siroperie Limbourgeoise. Het grootste gedeelte van de gebouwen is verdwenen.
ID: 31956 | Bouwkundig element

Jesserenplein (Tongeren-Borgloon)
Het goederenstation is een alleenstaand gebouw van vijf traveeën en een bouwlaag onder zadeldak. Bakstenen gebouw op verhoogde begane grond. Getoogde muuropeningen; luifel over de deur.
ID: 31955 | Bouwkundig element

Jesserenplein 2 (Tongeren-Borgloon)
Voormalig station van Jesseren, gebouwd circa 1900. Na het stoppen van de uitbating van de lijn, werd het station verkocht en ingericht als café.