93316 resultaten
ID: 213178 | Bouwkundig element

Leuvensestraat 64 (Diest)
Rijhuis vermoedelijk met oude kern maar met vroeg 20ste-eeuws uitzicht.
ID: 213179 | Bouwkundig element

Leuvensestraat 71 (Diest)
Rijwoning uit het begin van de 20ste eeuw. Volume reeds aanwezig in 1867, huidig uitzicht dateert vermoedelijk van circa 1912.
ID: 213180 | Bouwkundig element

Broekstraat 13 (Scherpenheuvel-Zichem)
Aan straatzijde Onze-Lieve-Vrouw-kapel naar verluidt daterend van 1945, gebouwd omdat de voormalige hoeve op dit perceel gespaard bleef bij een vliegtuigcrash vlakbij – vermoedelijk van een Amerikaanse B17-bommenwerper terugkerend van de raid op Regensburg en Schweinfurt, neergekomen op de Weefberg.
ID: 213181 | Bouwkundig element

Bredestraat (Scherpenheuvel-Zichem)
Op een kruispunt, op een driehoekig platform van ijzerzandsteen gelegen kapel van 1952, uitgewerkt als een grote mijnwerkerslamp.
ID: 213182 | Bouwkundig element

Klein Broekstraat 37-45, 51-59 (Scherpenheuvel-Zichem)
Dorpswoningen met voortuintjes met sober decoratief uitgewerkte betonnen afsluitingen, geregistreerd in 1943.
ID: 213183 | Bouwkundig element

Eikeveldstraat 1 (Scherpenheuvel-Zichem)
Bakstenen dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder half schilddak, kadastraal geregistreerd in 1909.
ID: 213184 | Bouwkundig element

Eikeveldstraat 15 (Scherpenheuvel-Zichem)
Schoolgebouw, bakstenen gebouw onder licht naar achter afhellend dak met overkragende houten dakranden, kadastraal geregistreerd in 1960.
ID: 213185 | Bouwkundig element

Testeltsebaan (Scherpenheuvel-Zichem)
Heilig Hartbeeld op het kerkplein van Messelbroek, geplaatst ter ere van 100 jaar België, tevens oorlogsmonument.
ID: 213186 | Bouwkundig element

Testeltsebaan (Scherpenheuvel-Zichem)
Op het kerkplein van Messelbroek gelegen Calvarie, op de voet van het gietijzeren kruis 1911 gedateerd.
ID: 213187 | Bouwkundig element

Bergstraat 4 (Scherpenheuvel-Zichem)
Aan de spoorweg gelegen bakstenen gebouw van drie traveeën en twee bouwlagen op rechthoekige plattegrond, gebouwd rond 1865 ten tijde van de aanleg van de spoorlijn.