15025 resultaten
ID: 73465 | Bouwkundig element
Waaierhofstraat 42 (Maaseik)
L-vormige hoeve uit het eind van de 19de eeuw met in de straatvleugel de voormalige dwarsschuur en het woonhuis, in de haakse vleugel de stal.
ID: 72359 | Bouwkundig element
Weg naar As 1-3 (Maaseik)
Eén van de belangrijkste hoeven van Opoeteren. Het was oorspronkelijk een tweeledige hoeve met de twee parallelle vleugels evenwijdig met de straat, gedateerd 1668.
ID: 72362 | Bouwkundig element
Weg naar As 77 (Maaseik)
Hoeve met oude kern: aangeduid als langgestrekte hoeve op de Ferrariskaart van 1771-77. In zijn huidige vorm een U-vormige hoeve. De oude vleugel bleef behouden in het dienstgebouw aan straatzijde. Rechts van de ingang van het erf bevindt zich een kapel.
ID: 72363 | Bouwkundig element
Weg naar As 96 (Maaseik)
Rest (woonhuis) van een hoeve met losstaande bestanddelen. Oude inplanting: reeds aangeduid op de Ferrariskaart van 1771-77 als een tweeledige hoeve. Thans vrijwel volledig verbouwd.
ID: 73468 | Bouwkundig element
Wolfvijverweg 72 (Maaseik)
De hoeve is een stichting uit het derde kwart van de 19de eeuw. Langgestrekte hoeve met ordonnantie woonhuis-stal/schuur.
ID: 73475 | Bouwkundig element
Wurfelderweg 111 (Maaseik)
De hoeve klimt op tot de eerste ontginning van het dekzandgebied in de 14de eeuw, en behoort tot de eerste acht hoeven die hier in 1600 vermeld worden.
ID: 1326 | Bouwkundig element
Brugstraat 15 (Maasmechelen)
Hoeve met losstaande bestanddelen, het woonhuis van 1878, de schuur van 1810, in U-vorm rondom het erf geschikt.
ID: 1325 | Bouwkundig element
Brugstraat 9 (Maasmechelen)
L-vormige hoeve met traditionele opstelling: woonhuis met nok loodrecht op de straat, en haakse dwarsschuur achteraan het erf.
ID: 1094 | Bouwkundig element
Dokter Haubenlaan 103 (Maasmechelen)
Resten van een hoeve uit het midden van de 19de eeuw, waarschijnlijk oorspronkelijk L-vormig, met woonhuis nok loodrecht op de straat.
ID: 1095 | Bouwkundig element
Dokter Haubenlaan 105 (Maasmechelen)
Hoeve, gedateerd 1859. Bakstenen gebouw van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak.