Lange straat van de Kortrijksesteenweg tot de grens met Sint-Denijs-Westrem en gedeeltelijk gelijklopend met de verhoogde spoorwegberm. Afgelijnd in 1905 doch slechts grotendeels bebouwd na 1925. Begin van de straat met eenzijdige bebouwing met overwegend drie bouwlagen hoge rijhuizen in zakelijke baksteenstijl van circa 1930. Markerende erkers met balkon op de bovenverdieping, horizontaliserende vensterregisters en plat dak (ondermeer nummers 111-113, 129, 131-133, 135 gesigneerd "l'architecte J. Waldack" en daterend van 1933, nummer 137 gesigneerd "C.I.B. Buyse M. architecte, Gand").
Het afbuigend straatgedeelte, heden leidend naar de Ringvaart, werd voor de aanleg van de spoorlijn naar Oostende Meersstraat genoemd in het verlengde van de huidige Meers- en Aaigemstraat. Tweezijdige bebouwing met gelijkaardige rijhuizen (ondermeer nummer 42 gesigneerd "architectenbureau A. Bressers") en villa's waaronder nog enkele uit begin 20ste eeuw (ondermeer nummers 126, 128, 423).
De villa's nummer 355 en 391, links en rechts van een doodlopend zijstraatje geflankeerd door twee liggende leeuwen en oorspronkelijk voorzien van een houten afsluithek, werden samen met de buitenhuisjes ontworpen door architect J. Rooms (Sint-Amandsberg) in 1907. Villa's van baksteen met afgewolfde schilddaken en vermeldenswaardig overdekt terras met fraai houtwerk bij nummer 391. De kleine rusthuizen in ruime hovingen werden voornamelijk opgetrokken in imitatievakwerkbouw en naderhand vergroot en herhaaldelijk aangepast.
Links van de straat blijven tot op heden nog een deel moerassige gronden onbebouwd. Rechts, waar vroeger ook hovingen en buitenhuisjes waren werden recent nieuwe villa's gebouwd.
- D.S.SA, Plans architect J. Rooms.
- Stadsarchief Gent, Bouwaanvragen particuliere woningen, G12, 1933/S/38.