Van de Wittemolen- naar de Rijselstraat. Volgens Schoutteet is de straatnaam gekozen in de loop van de jaren 1960 bij het verkavelen van het voormalige kasteeldomein bij kasteel "Ter Linde" (zie Wittemolenstraat); de omliggende straten hebben allemaal namen in verband met de herfst en de jacht (Dianadreef, Amazonestraat, Stropersgracht, Herfstlaan, Artemislaan enzomeer).
Het tracé dateert vermoedelijk reeds (deels ?) uit de middeleeuwen, zie hoeve de "Drie Linden" (nummer 65) bewaart middeleeuwse kern. Aangeduid op de kaart van Ferraris (1770-1778) met huidige kronkeling. Door de aanleg in 1845-1846 van de spoorlijn Brugge-Tohout-Kortrijk, op welk tracé later de Koning Albert I-laan ontstond, is de straat opgesplitst in twee delen.
De bebouwing klimt op tot de middeleeuwen door de aanwezigheid van hoger vermelde hoeve. Niettemin dateert het gros van de bebouwing uit de jaren 1965-1990: veelal eerder kleine woningen met tuin.
SCHOUTEET A. 1977: De straatnamen van Brugge. Oorsprong en betekenis, p. 90.
Bron: VANWALLEGHEM A. & VAN VLAENDEREN P. met medewerking van GILTÉ S. & DENDOOVEN K. 2005: Inventaris van het bouwkundig erfgoed, Provincie West-Vlaanderen, Gemeente Brugge, Deelgemeente Sint-Michiels, Bouwen door de eeuwen heen in Vlaanderen WVL22, onuitgegeven werkdocumenten. Auteurs: Vanwalleghem, Aagje; Van Vlaenderen, Patricia Datum: De tekst wordt ter beschikking gesteld door: Agentschap Onroerend Erfgoed (AOE)