7805 resultaten
ID: 32018 | Bouwkundig element
Dionysius van Leeuwenstraat 35 (Borgloon)
Belangrijke, gesloten hoeve uit midden 19de eeuw, op de plaats van een oudere, gesloten hoeve, aangeduid op de Ferrariskaart.
ID: 31897 | Bouwkundig element
Gotemstraat 56 (Borgloon)
De eerste vermelding van een pastorie, gelegen naast de kerk, dateert van 1624. Het huidige gebouw dateert uit derde kwart 19de eeuw.
ID: 31989 | Bouwkundig element
Graeth 8 (Borgloon)
Alleenstaand dubbelhuis van vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit midden 19de eeuw.
ID: 31767 | Bouwkundig element
Graethempoort 5 (Borgloon)
Neoclassicistisch boerenburgerhuis. Dubbelhuis van vijf + één travee en twee bouwlagen onder zadeldak uit derde kwart 19de eeuw. Bakstenen lijstgevel met middenrisaliet; rechts pilaster en links uitstekende travee.
ID: 134265 | Landschappelijk element
Graethempoort 5 (Borgloon)
'Barriers', tuinhekjes en recente tuinen bij een voormalige hoeve uit het midden van de 19de eeuw.
ID: 31904 | Bouwkundig element
Grootloonstraat 101 (Borgloon)
Gesloten hoeve van baksteen, onder zadeldaken; gebouwen gegroepeerd rond een trapeziumvormig erf. In de zuidwestelijke straatgevel inrijpoort onder afzonderlijk, lager dak (Vlaamse pannen).
ID: 31949 | Bouwkundig element
Helshovenstraat 33 (Borgloon)
De naam is door zijn suffix -ingen terug te voeren op een plaatsnaam van Germaanse oorsprong. Het gehucht Engelingen heeft als bebouwing steeds alleen de molen omvat.
ID: 31925 | Bouwkundig element
Hoenshovenstraat 5 (Borgloon)
Zogenaamde "Hoenshovenmolen", voormalige watermolen op de Herk. Voor het eerst vermeld in het tweede kwart van de 15de eeuw. Op de Ferrariskaart (1771-77) aangeduid als een gesloten complex, zogenaamd "Hons Meulen"
ID: 31928 | Bouwkundig element
Hoepertingenstraat 14 (Borgloon)
VHoeve uit midden 19de eeuw, wat achteruitgelegen tegenover de straat. Woonhuis van het dubbelhuistype, drie traveeën en thans twee bouwlagen onder zadeldak.
ID: 31932 | Bouwkundig element
Hoepertingenstraat 38 (Borgloon)
Dubbelhuistype van vijf traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, uit het midden van de 19de eeuw.