7805 resultaten
ID: 19998 | Bouwkundig element
Zilverhof 26 (Gent)
Niet toegankelijk klein pleinbeluikje, duidelijk zichtbaar vanaf de Sint.-Antoniuskaai. Ontstaan in 1851 (westelijke huizenrij) en 1865 (oostelijke huizenrij) door verbouwing van vroegere constructies; deels gesloopt in 1936-39.
ID: 18784 | Bouwkundig element
Zuidkaai 15 (Gent)
Breedhuis van twee traveeën en drie bouwlagen met zadeldak (pannen), bepleisterde lijstgevel en houten winkelpui van 1866.
ID: 18789 | Bouwkundig element
Zwaluwstraat 1-5, 9 (Gent)
Huisjes van één bouwlaag onder zadeldak (pannen), uit derde kwart 19de eeuw.
ID: 18790 | Bouwkundig element
Zwaluwstraat 15-37 (Gent)
Tweezijdig bebouwd steegbeluik met gevelwanden van twee en een halve bouwlaag, daterend uit begin derde kwart 19de eeuw.
ID: 18795 | Bouwkundig element
Zwijnaardsesteenweg 250 (Gent)
Alleenstaand schoolgebouw bestaande uit een lange vleugel parallel aan de straat met symmetrische opbouw en daarachter drie aangebouwde vleugels rondom centraal rechthoekig binnenplein. Volgens archiefstukken opgetrokken in twee fazen: rechter straatvleugel met middenpartij van 1873, overige vleugels van 1885.
ID: 8735 | Bouwkundig element
Astridlaan 188 (Geraardsbergen)
Het Meuleke of Molen Vandevelde is een stenen korenwindmolen van het type bovenkruier (bergmolen) uit 1860.
ID: 8650 | Bouwkundig element
Bettenhoek 15-17 (Geraardsbergen)
U-vormig hoevetje met deels gekasseid en deels geasfalteerd erf, 1869 gedateerd door middel van muurankers in de zijpuntgevel aan de straatkant.
ID: 8726 | Bouwkundig element
Driesstraat 124 (Geraardsbergen)
U-vormige hoeve met witgeschilderde bakstenen gebouwen op gepikte plinten, rondom een binnenplaats en met grote achtertuin.
ID: 8614 | Bouwkundig element
Driesstraat 3-5 (Geraardsbergen)
Neoclassicistisch getint boerenburgerhuis van zes traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, opklimmend tot midden 19de eeuw en heden opgesplitst in twee woningen.
ID: 8636 | Bouwkundig element
Edingseweg 315-317 (Geraardsbergen)
Eenvoudig plattelandsstationnetje met één bouwlaag van zes traveeën onder zadeldak van circa 1861-1865.