7805 resultaten
ID: 206734 | Bouwkundig element
Kapucijnenvoer 47 (Leuven)
Stedelijke meisjesschool, in 1874-1875 opgetrokken naar een ontwerp van Edouard Philippe Lavergne.
ID: 73528 | Bouwkundig element
Karmelietenberg 7-9 (Leuven)
Rijhuizen uit 1856, opgevat als enkelhuizen van twee traveeën en tweeënhalve bouwlaag onder pannen zadeldaken.
ID: 206767 | Bouwkundig element
Koning Leopold I-straat 44 (Leuven)
Ruim enkelhuis met neoclassicistische inslag, in 1874 opgetrokken naar ontwerp van architect G. Vandeput en behorend tot de basisbebouwing van de straat.
ID: 200118 | Bouwkundig element
Lei 13 (Leuven)
Statige herenwoning, in 1864 opgetrokken als enkelhuis van vier brede traveeën en drie bouwlagen onder een pannen zadeldak.
ID: 200117 | Bouwkundig element
Lei 15 (Leuven)
L-vormig hoofdgebouw, met aan de noordzijde aansluitend achterhuis en aan de zuidzijde kleine, haakse vleugel. Het achterhuis is het best bewaard en werd vermoedelijk in de 17de eeuw gelijktijdig met het hoofdvolume opgetrokken in traditionele bak- en zandsteenstijl.
ID: 72837 | Bouwkundig element
Lepelstraat 64-70 (Leuven)
Ensemble van kleine arbeiderswoningen, volgens de bouwvergunning van 1869 blijkbaar ter vervanging van een gecombineerd breed- en diephuis.
ID: 72845 | Bouwkundig element
Maria-Theresiastraat 16 (Leuven)
Beeldbepalend neoclassicistisch pand dat in 1852 werd opgetrokken door A. Obozinski, die er een bekende wijn- en likeurhandelszaak open hield en ook hofleverancier was.
ID: 72851 | Bouwkundig element
Maria-Theresiastraat 34, 34A (Leuven)
In neoclassicistische stijl opgetrokken ruime woning met enkelhuisopstand, daterend van circa 1850.
ID: 72854 | Bouwkundig element
Maria-Theresiastraat 74 (Leuven)
De hulpgevangenis werd gebouwd als arresthuis in 1866-1869 door de Brusselse architect François Derre. Het complex bestaat uit een administratief gedeelte en drie gevangenisvleugels rondom een centraalbouw.
ID: 72856 | Bouwkundig element
Maria-Theresiastraat 85-89 (Leuven)
Enkelhuizen met neoclassicistische inslag uit de jaren 1860-1870, met drie bouwlagen en drie traveeën onder zadeldak.