448 resultaten
ID: 215981 | Bouwkundig element
Rijnkaai (Antwerpen)
De elektrische walkraan 334 GA werd in 1945 gebouwd door Stothert and Pitt.
ID: 215982 | Bouwkundig element
Rijnkaai (Antwerpen)
De elektrische walkraan 343 HA werd in 1953 gebouwd door Demag.
ID: 10768 | Bouwkundig element
Rode Weel (Antwerpen)
Pompstation voor afwatering der verlegde Schijnarmen, 1967, met vijf pompen van 4 kubieke meter per seconde.
ID: 5804 | Bouwkundig element
Rodestraat 17 (Antwerpen)
Pakhuis in gematigde art-decostijl naar een ontwerp door de architect Alfred De Leenheer uit 1931, voltooid in 1932. Opdrachtgever was de naamloze maatschappij “De Wolnatie”, één van de Antwerpse havennaties.
ID: 10750 | Bouwkundig element
Royerssluis (Antwerpen)
Sluis- en brugwachtershuis in art-nouveaustijl bij de Royerssluis, gebouwd door de Stad Antwerpen naar een ontwerp van ingenieur Frans De Winter uit 1909, uitgevoerd door de aannemer Friedrich Gonschorek in 1909-1910.
ID: 212124 | Bouwkundig element
Royerssluis (Antwerpen)
Aan beide oevers van de inham naar de Royerssluis zijn houten staketsels gebouwd, die zich om de hoeken heen buigen. Wellicht werden ze tegelijkertijd met de sluis aangelegd, circa 1904-1907.
ID: 215972 | Bouwkundig element
Siberiastraat (Antwerpen)
De hydraulische walkraan 97 is een portaalpiramidekraan gebouwd door La Meuse in Luik in 1912.
ID: 7552 | Bouwkundig element
Sint-Jansplein 51-52, 53 (Antwerpen)
Pakhuis met smidse in neotraditionele stijl, gebouwd in opdracht van de Kraan Natie, naar een ontwerp door de aannemer Louis Corneel Buisseret-Fierens uit 1885.
ID: 212121 | Bouwkundig element
Sloepenweg 2 (Antwerpen)
Pompgemaal gelegen langs de Sloepenweg, vlakbij de Royerssluis. Binnen de Antwerpse haven neemt het pompgebouw een specifieke plaats in: het is veel recenter dan de andere pomphuizen en dient specifiek om het rioolwater naar de Schelde te evacueren bij hoge waterstand en overvloedige regenval.
ID: 212116 | Bouwkundig element
Steenplein (Antwerpen)
De licht gebogen kaaimuur op de rechteroever van de Schelde is op verschillende plaatsen voorzien van een inham, onder meer op het Steenplein, waar een vlotbrug het aanmeren van boten mogelijk maakt.