2423 resultaten
ID: 28919 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 32 (Ronse)
Oorspronkelijk twee gelijkaardige eind 19de-eeuwse rijwoningen van elk drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (pannen), volgens bouwplan van 1920 voorzien van een vijf traveeën brede houten winkelpui met pilasters en bekronende kroonlijst op voluutconsoles.
ID: 28920 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 38-40 (Ronse)
Twee samen ontworpen woningen in spiegelbeeld, twee traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak, volgens bouwplan van 1914 naar ontwerp van architect H. Cuvelier.
ID: 28921 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 52 (Ronse)
Voormalige "firma Jean Pessemier", gesticht in 1911 en gespecialiseerd in verven van verschillende weefsels.
ID: 28922 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 56-58 (Ronse)
Twee haast identieke rijwoningen van vier en drie traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak, uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 28923 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 60 (Ronse)
Oorspronkelijk winkelhuis in art-decostijl volgens bouwplan van 1929 naar ontwerp van architect Th. Desmet (Gent).
ID: 28924 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 70 (Ronse)
Ruime burgerwoning volgens bouwplan en plintopschrift van 1930 naar ontwerp van architect Albert Massez.
ID: 28925 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 82-84 (Ronse)
Twee woningen volgens spiegelbeeldschema, elk drie traveeën en twee bouwlagen onder mansardedak (leien), op het centraal dakvenster gedateerd 1923; volgens bouwplan in opdracht van A. en L. Vindevogel, naar ontwerp van R. Vindevogel, landmeter.
ID: 28927 | Bouwkundig element
Oswald Ponettestraat 94 (Ronse)
Voormalige smidse op U-vormige plattegrond, sinds 1869 herberg zogenaamd "Cheval Rouge". Witgekalkt gebouw op de oude rooilijn.
ID: 28929 | Bouwkundig element
Rode Mutslaan 20 (Ronse)
Op Poppkaart aangeduid als Cabaret Pomme d'Or, nu gesloten hoeve rondom gekasseide binnenplaats.
ID: 28930 | Bouwkundig element
Oude Vesten 15 (Ronse)
Burgerhuis in neo-Lodewijk XVI-stijl gebouwd in opdracht van Léon Cambier in 1925 naar ontwerp van architect Albert Massez.