2423 resultaten
ID: 28951 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 14 (Ronse)
Art-decowoning met twee bouwlagen en mansardedak, opgetrokken uit baksteen met contrasterende beschilderde banden en omlijstingen.
ID: 28952 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 21 (Ronse)
Garage opgericht voor S.A. L'Union in 1930 naar ontwerp van architect Albert Massez. Gebouw in art-decostijl met drie traveeën, twee bouwlagen en plat dak.
ID: 28953 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 24 (Ronse)
Deels vrijstaande rijwoning met twee bouwlagen en plat dak, volgens bouwplan naar ontwerp van architect L. Demarke van 1935.
ID: 28954 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 26, 36-38 (Ronse)
Drie rijhuizen respectievelijk gebouwd in 1935 en 1936 naar ontwerp van architect S. Van Cauwenberghe.
ID: 28955 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 28 (Ronse)
Deels vrijstaande rijhuis in historiserende stijl, volgens bouwplan van 1936 naar ontwerp van architect Van Hack (?). Traditionele bak- en zandsteenbouw.
ID: 28956 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 46-48 (Ronse)
Gekoppelde burgerhuizen in spiegelbeeld, gesigneerd: "S. Van Cauwenberghe, arch.", volgens bouwplan van 1935.
ID: 28957 | Bouwkundig element
Pierre D'Hauwerstraat 50 (Ronse)
Opmerkelijk dubbelhuis met zandstenen parement, vier traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak (pannen) met attiek, gesigneerd: "Arch. Coppieters. Veermeer - Gand", volgens de eigenaar gebouwd in 1946-1947.
ID: 28958 | Bouwkundig element
Politiekegevangenenstraat 6-8 (Ronse)
Ensemble van drie woningen in eenheidsbebouwing, respectievelijk vijf, drie en vier traveeën en drie bouwlagen onder doorlopend zadeldak, uit het derde kwart van de 19de eeuw.
ID: 28959 | Bouwkundig element
Politiekegevangenenstraat 13-15 (Ronse)
Gekoppelde burgerhuizen van twee traveeën en twee bouwlagen boven een souterrain, en onder mansardedak (leien en pannen), uit het eerste kwart van de 20ste eeuw.
ID: 28960 | Bouwkundig element
Politiekegevangenenstraat 19-21 (Ronse)
Gekoppelde burgerhuizen van drie traveeën en respectievelijk twee en een halve en drie bouwlagen onder zadel- en (later) plat dak, uit de tweede helft van de 19de eeuw.