84113 resultaten
ID: 13092 | Bouwkundig element

Steenovenstraat 111-113 (Essen)
Twee huisjes, uit de tweede helft van de 19de eeuw, drie en twee traveeën en één bouwlaag onder pannen zadeldak.
ID: 13093 | Bouwkundig element

Steenovenstraat 155-157 (Essen)
Steenbakkerij gelegen op het gelijknamige gehucht, opgericht in 1900 door J. Kenis.
ID: 13094 | Bouwkundig element

Steenpaal 108 (Essen)
Boerderij uit het eerste kwart van de 19de eeuw met moestuin afgesloten door beukenhaag.
ID: 13033 | Bouwkundig element

Velodreef 69A (Essen)
Jeugdhuis Paviljoen ondergebracht in landhuis uit het vierde kwart van de 19de eeuw gelegen in beboomde tuin.
ID: 13095 | Bouwkundig element

Verbindingsstraat 1 (Essen)
Dorpswoning uit het vierde kwart van de 19de eeuw, drie traveeën en één bouwlaag onder zadeldak .
ID: 13098 | Bouwkundig element

Werf 13 (Essen)
Hoeve uit het eerste kwart van de 20ste eeuw met woonstalhuis en langsschuur.
ID: 13099 | Bouwkundig element

Zandstraat 8 (Essen)
Boerderij met losse bestanddelen, met woonstalhuis, bakhuis, moestuin en boomgaard, schuur en stallingen.
ID: 135220 | Landschappelijk element

Evergem (Evergem), Gent (Gent)
De Doornzeledries vormt het centrum van Doornzele, ontstaan als gehucht rond de dries bij de cisterciënzerabdij van Doornzele (1234-1796). In het drieslandschap zijn het historisch plant- en weiderecht van de omwonenden nog duidelijk herkenbaar.
ID: 301119 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Evergem (Evergem), Gent, Wondelgem (Gent), Ronsele, Vinderhoute, Waarschoot, Zomergem (Lievegem)
De Lieve is een historisch binnenscheepvaartkanaal dat tussen 1251 en 1269 van Gent naar Damme, oorspronkelijk Aardenburg, gegraven werd. De bloeiperiode situeert zich in de 13de en 14de eeuw. In Gent, Evergem en Lievegem is het kanaal in stukken als open waterloop bewaard gebleven.
ID: 33755 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Achterstege 13 (Evergem)
Grote romantische villa in cottagestijl op terp in fraaie tuin met vijver voor en achter de villa, volgens de bewaarde plans gebouwd in opdracht van P. Delva, burgemeester, en naar ontwerp van architect F. Roussel in 1911.