84112 resultaten
ID: 10127 | Bouwkundig element

Martienushoek 3 (Lier)
Een steegje van circa 1,5 meter breed en 18 meter lang, dat leidde naar een viertal heden verdwenen begijnenwoningen die gelegen waren tegen de omheiningsmuur van het begijnhof.
ID: 10128 | Bouwkundig element

Martienushoek 4 (Lier)
Oorspronkelijk begijnenhuisje onder zadeldak, gerestaureerd naar ontwerp van W. Goovaerts.
ID: 85605 | Bouwkundig element

Mechelbaan 141 (Lier)
Achterin gelegen hoeve van circa 1920 met losstaande bestanddelen, bereikbaar via smal geasfalteerd baantje.
ID: 302688 | Bouwkundig element

Mechelbaan 144-182 (Lier)
Rijbebouwing van twintig sociale woningen, gebouwd in 1931 naar ontwerp van de Lierse architect J.B. Van Bouchout in opdracht van de Lierse Maatschappij voor Goedkope Woningen.
ID: 85604 | Bouwkundig element

Mechelbaan 38 (Lier)
Woonhuis met bedrijfsgebouwen van circa 1911.
ID: 10557 | Bouwkundig / Landschappelijk element

Mechelsesteenweg (Lier)
Op het Oud Kerkhof, dat in 1787 in gebruik werk genomen, bleef de toegangspoort met hekwerk, het monumentale kruisbeeld met Christus en enkele monumentale grafmonumenten bewaard. Een lage omheiningsmuur en rij leilinden sluiten de begraafplaats aan de Mechelsesteenweg af. Op het kerkhof bevinden zich nog een aantal monumentale coniferen.
ID: 10567 | Bouwkundig element

Mechelsesteenweg (Lier)
Driebeukige bakstenen kerk met neogotische en -romaanse elementen, opgetrokken in 1928 naar ontwerp van R. Lemaire.
ID: 10568 | Bouwkundig element

Mechelsesteenweg (Lier)
Militaire begraafplaats voor de gesneuvelden van beide Wereldoorlogen. Ontstaan uit een voorlopige begraafplaats voor soldaten, aangelegd in 1915, naar ontwerp van E. Careels.
ID: 10563 | Bouwkundig element

Mechelsesteenweg 198 (Lier)
Herberg met smidse, huis met verankerde bakstenen lijstgevel van negen traveeën en één bouwlaag, onder zadeldak, uit de eerste helft van de 19de eeuw.
ID: 10564 | Bouwkundig element

Mechelsesteenweg 217 (Lier)
Interessante, door omhaagde en beboomde voortuin voorafgegane, villa van 1926, naar ontwerp van C. Sol.