Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

84112 resultaten


ID: 50761 | Bouwkundig element

Stadswoning De Vijf Haringen

Nauwstraat 5-7 (Mechelen)
Voor het eerst vermeld in 1647, in de tweede helft van de 18de eeuw werd het pand nummer 5 samengevoegd met de woning nummer 7 de ‘gulden sleutel’.


ID: 3890 | Bouwkundig element

Stadswoning Blauwe Duif

Nauwstraat 6 (Mechelen)
Dubbelhuis van twee bouwlagen en drie traveeën, rijkelijk versierde Lodewijk XV-deuromlijsting met fraaie gebogen tussendorpel met jaartal 1769.


ID: 1675 | Bouwkundig element

Langgestrekte hoeve

Neerstraat 9 (Mechelen)
Hoeve van circa 1837 met woonstalhuis van drie traveeën en aansluitende, breder uitgebouwde schuur van circa 1840.


ID: 200464 | Bouwkundig element

Spoorwegbrug over de Dijle

Nekkerspoel-Borcht (Mechelen)
Brede bakstenen brug met segmentbogig gewelf, smeedijzeren leuningen op arduinen boordstenen, van circa 1900.


ID: 200461 | Bouwkundig element

Bovensluis en sluiswachterswoning

Nekkerspoel-Borcht 2 (Mechelen)
Schutsluis uit 1890 en vrijwel vierkante woning van 1902, bijhorend bakstenen schuurtje.


ID: 216653 | Bouwkundig element

Appartementsgebouw

Nekkerspoelstraat 114-118 (Mechelen)
Modernistisch appartementsgebouw naar ontwerp van architect E. Lauwers, kadastraal geregistreerd in 1954.


ID: 1492 | Bouwkundig element

Burgerhuis in neo-Vlaamserenaissance-stijl

Nekkerspoelstraat 149 (Mechelen)
Halfvrijstaand dubbelhuis van drie traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, van circa 1900.


ID: 1489 | Bouwkundig element

Meubelzaak Nova

Nekkerspoelstraat 21 (Mechelen)
Voormalige meubelzaak Nova, inkomgebouw van vier bouwlagen in nieuwe zakelijkheid.


ID: 1493 | Bouwkundig element

Neoclassicistsich burgerhuis

Nekkerspoelstraat 250 (Mechelen)
Dubbelhuis van vijf traveeën, twee bouwlagen en mezzanino onder zadeldak, van 1877.


ID: 1494 | Bouwkundig element

Burgerhuis met trapgevel

Nekkerspoelstraat 252 (Mechelen)
Halfvrijstaand burgerhuis van twee traveeën en twee bouwlagen onder zadeldak, met neo-Vlaamse-renaissance-inslag van circa 1900.