84113 resultaten
ID: 46926 | Bouwkundig element

Molenzijde 3 (Merksplas)
Op de oude rooilijn gelegen woonstalhuis van vijf + drie traveeën onder zadeldak, in huidige vorm minstens opklimmend tot de eerste helft van de 19de eeuw; ten oosten boomgaard.
ID: 46929 | Bouwkundig element

Molenzijde 33 (Merksplas)
Vrijstaand woning, vier traveeën met aansluitende poorttravee, en aanpalende achterbouw, beide onder zadeldak, van 1902.
ID: 200619 | Bouwkundig element

Nijverheidsstraat (Merksplas)
U-vormig complex, middenvleugel van negentien traveeën en twee bouwlagen onder plat dak geflankeerd door tweebeukige zijvleugels van dertien traveeën en twee bouwlagen onder dubbel schilddak.
ID: 200620 | Bouwkundig element

Nijverheidsstraat (Merksplas)
Vier werkhuizen, oorspronkelijk elk met een opeenvolging van zes sheddaken, zoals in de twee oostelijke blokken.
ID: 200621 | Bouwkundig element

Nijverheidsstraat (Merksplas)
Twee blokken met open schuren onder drie aaneengeschakelde schilddaken, houten wanden met verticale beschieting.
ID: 200622 | Bouwkundig element

Ossenweg 3 (Merksplas)
Langgestrekt complex bestaande uit stalgedeelte uit het vierde kwart van de 19de eeuw en aansluitende gebouwen uit het tweede kwart van de 20ste eeuw, in gebruik sinds 1920.
ID: 46935 | Bouwkundig element

Pastorijstraat 13 (Merksplas)
Dorpshuis van circa 1900, eertijds vier traveeën en één bouwlaag onder zadeldak, heden gedichte deur en aanpalende uitbouw.
ID: 46936 | Bouwkundig element

Pastorijstraat 15 (Merksplas)
Huis van circa 1914; drie traveeën en één bouwlaag met aanpalende, iets lagere schuur, beide onder zadeldak en ten oosten aanbouw onder lessenaarsdak.
ID: 46933 | Bouwkundig element

Pastorijstraat 3 (Merksplas)
Vrijstaand woning van één bouwlaag onder zadeldak uit het tweede en derde kwart van de 19de eeuw met noordoostelijke uitbouw.
ID: 46934 | Bouwkundig element

Pastorijstraat 7 (Merksplas)
Vrijstaand neoclassicistisch huis onder schilddak, opgetrokken in 1862-1863 naar ontwerp van J. Van Gastel, vergroot in 1902-1903 naar ontwerp van F.X. Taeymans.