16948 resultaten
ID: 7924 | Geografisch
Handboogstraat (Wevelgem)
Verbindingsstraat met gebogen tracé lopende van de Brugstraat naar de Roodbaardstraat. Rijhuizen van één à twee bouwlagen onder pannen zadeldaken.
ID: 7925 | Geografisch
Heilige Theresiastraat (Wevelgem)
Verbindingstraat met recht tracé tussen de Menenstraat en de Normandiëstraat.
ID: 7988 | Geografisch
Hemelhofweg (Wevelgem)
Doodlopende landelijke weg. Tracé reeds weergegeven op oude kaarten (zie landboek van 1705 en Ferrariskaart, 1770-1778).
ID: 7989 | Geografisch
Heulestraat (Wevelgem)
Secundaire uitvalsweg lopend van de Bissegemstraat naar Heule (zie naamgeving). Aangelegd in 1851. Gebogen tracé. Het begin van de straat wordt gekenmerkt door nieuwbouw (onder meer appartementen) en vernieuwde parementen.
ID: 7990 | Geografisch
Hondschotestraat (Wevelgem)
Lange straat vertrekkende van de Bankstraat naar Moorsele. Weinig bebouwd. Ten noorden van de straat het industrieterrein Gullegem-Moorsele.
ID: 7962 | Geografisch
Hoogstraat (Wevelgem)
Straat met recht tracé lopende van de Lode De Boningestraat naar de Brugstraat. Vermoedelijk aangelegd circa 1875.
ID: 7991 | Geografisch
Houtzagerijstraat (Wevelgem)
Doodlopend straatje vertrekkende van de Bissegemstraat. Voorheen werd het straatbeeld bepaald door de bedrijfsgebouwen van schrijnwerkerij-houthandel R. & V. Lemahieu, opgericht in 1911.
ID: 7969 | Geografisch
Ieperstraat (Wevelgem)
Uitvalsweg richting Dadizele, aanvankelijk smalle straat die verbreed vanaf de Ledegemstraat. Tracé reeds aangeduid op de Ferrariskaart (1770-1778).
ID: 7963 | Geografisch
Jan Breydelstraat (Wevelgem)
Verbindingsstraat met recht tracé tussen de Moorselestraat en de Toekomststraat. Zuidelijke straatwand wordt getypeerd door sociale woningbouw uit de jaren 1950.
ID: 7964 | Geografisch
Kapellestraat (Wevelgem)
Tussen de Gullegemstraat en de Veldstraat. Knik naar het noorden ter hoogte van nummer 84. Straatbeeld voornamelijk bepaald door arbeidershuizen van één à twee bouwlagen onder pannen zadeldaken. De oudste bebouwing gaat terug tot ca. 1900.