Resultaten erfgoedobjecten

< Ga naar zoekformulier

Resultaten erfgoedobjecten

7805 resultaten


ID: 207056 | Bouwkundig element

Gesloten hoeve met brouwerij

Sint-Martinusstraat 28 (Dilbeek)
Grote 19de-eeuwse gesloten hoeve met brouwerij en interbellumwoning gelegen centraal in het dorp ten noorden van de hoofdingang van het kerkhof.


ID: 39049 | Bouwkundig element

Langgestrekte hoeve

Sint-Martinusstraat 30 (Dilbeek)
Kleine 19de-eeuwse langgestrekte hoeve gelegen op de hoek met de Wolsemstraat.


ID: 39067 | Bouwkundig element

Gemeentehuis Sint-Ulriks-Kapelle

Sint-Ulriksstraat 1 (Dilbeek)
Gemeentehuis, opgericht in de tweede helft van de 19de eeuw. Het gemeentehuis maakt deel uit van het beschermde dorpsgezicht.


ID: 39051 | Bouwkundig element

Hoeve De Greef

Steenbergstraat 27 (Dilbeek)
Hoeve met losse bestanddelen uit de tweede helft van de 19de eeuw waarvan slechts het boerenhuis en de langsschuur resten.


ID: 206915 | Bouwkundig element

Dienstgebouw bij landhuis

Vlasendaalstraat 33 (Dilbeek)
Eind 19de-eeuws dienstgebouw, in oorsprong behorend tot een domein aangelegd rond 1860 door André Winssinger.


ID: 39055 | Bouwkundig element

Hof te Wolsem

Wolsemstraat 80 (Dilbeek)
Vierkansthoeve uit de tweede helft van de 19de eeuw met bakstenen gebouwen rond een deels geplaveid erf. De hoeve is gelegen in een landelijk gebied en in het historische gehucht Wolsem.


ID: 207006 | Bouwkundig element

Hoeve

Zavelstraat 34 (Dilbeek)
L-vormig ingeplante 19de-eeuwse hoeve met omhaagde boomgaard ten noorden.


ID: 71569 | Bouwkundig element

Langgestrekte hoeve en café

Boyen 3 (Dilsen-Stokkem)
Hoeve en café, gelegen op de Maasdijk, van circa 1850. Ordonnantie: woonhuis–dwarsschuur/stal.


ID: 71122 | Bouwkundig element

Hoeve

Driepaalhoeveweg 1 (Dilsen-Stokkem)
Van de oude bebouwing van het gehucht Houthuyzen over de Vaert rest slechts deze langgestrekte hoeve, uit het midden van 19de eeuw.


ID: 71130 | Bouwkundig element

Dorpswoning

Europalaan 80-82 (Dilsen-Stokkem)
Langgestrekt bakstenen gebouw van zes traveeën onder zadeldak. De eerste bouwlaag dateert waarschijnlijk uit het midden van de 19de eeuw, de bovenverdieping werd waarschijnlijk later toegevoegd.