16948 resultaten
ID: 2624 | Geografisch
Mechelbaan (Lier)
Betonbaan in het zuiden van de gemeente, vertrekkend vanaf dorpskern; intens bebouwd met voornamelijk vrijstaande woningen uit het tweede en derde kwart van de 20ste eeuw en recente villa's.
ID: 2625 | Geografisch
Mechelsesteenweg (Lier)
Belangrijke uitvalsweg, richting Mechelen, in het verlengde van de Mechelsestraat. Brede geasfalteerde baan bij het begin gekarakteriseerd door een heterogene lintbebouwing vanaf circa 1900.
ID: 2626 | Geografisch
Mechelsestraat (Lier)
Eertijds zogenaamd "Mechelse Nieuwland", modo "Mechels Kwartier". Gebogen en gekasseide straat in de stadskern, tussen de Florent Van Cauwenbergstraat en de Mechelsesteenweg.
ID: 2627 | Geografisch
Mijl (Lier)
Geasfalteerde, smalle weg gelegen in het landbouwgebied ten zuidoosten van de stadskern. Kleinschalige bebouwing en villa's uit de jaren 1950-1960, veelal alleenstaand.
ID: 2628 | Geografisch
Misstraat (Lier)
Betonbaan doorheen landbouwgebied (afgepaald weiland) in het oosten van de gemeente.
ID: 2629 | Geografisch
Molenlaan (Lier)
Doodlopende, gekasseide zijstraat van de Eikelstraat, gekarakteriseerd door arbeidershuisvesting uit het einde van de 19de of het begin van de 20ste eeuw.
ID: 2630 | Geografisch
Molenstraat (Lier)
Oorspronkelijk deel uitmakend van de "Pettendonk". Sedert 1846 Molenstraat geheten naar de Pettendonckmolen op het einde van de straat. Geplaveide, rechte straat tussen Berlarij en Leuvensevest.
ID: 2631 | Geografisch
Nazaretdreef (Lier)
Zogenaamd naar de voormalige abdij van Nazareth op het einde van de straat. Geasfalteerde baan langs het Netekanaal, vertrekkend van de Kanaalstraat en uitlopend op de spoorlijn Lier-Herentals.
ID: 2632 | Geografisch
Neerloop (Lier)
Smalle geasfalteerde weg te midden van landbouwgebied met voornamelijk afgepaald weiland en verscheidene beukendreven. Verspreide hoeven.
ID: 2633 | Geografisch
Netelaan (Lier)
Heden brede, deels gekasseide, deels geasfalteerde baan, van aan de Sint-Jansbrug naar de Leuvensevest, nagenoeg zonder bebouwing.